פרסום בגוגל

מה עדיף SEO או PPC

בין אם אתה חדש בענף השיווק או עוסק בו זמן מה, יש שאלה שעולה פעם אחר פעם: האם SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) או PPC (פרסום בתשלום לקליק) טובים יותר בשביל העסק שלך? הנה כמה תובנות שיעזרו לך להחליט.

SEO לעומת PPC: מה ההבדל?

ארגונים רבים אינם מעריכים את ההבדלים בין שיווק במנועי חיפוש בתשלום (PPC). כך נראות שתי הדוגמאות בחיפוש Google:

איך אתה יכול להבחין בין השניים? בקיצור, מודעות בתשלום נמצאות בראש ובצד התוצאות, בעוד שתוצאות אורגניות מופיעות למטה על הבמה. שיווק במנועי חיפוש מושך אנשים לאתר שלך באופן אורגני באמצעות מנועי חיפוש כמו Google, ללא השקעה כספית מצידך.

ב-SEO, גוגל (או יאהו או בינג) מדרגת אותך ב-SERPs (קיצור של דפי דירוג מנוע חיפוש) על איכות תוכן האתר שלך ודירוגי המוצר/שירות שלך, בין גורמים רבים אחרים. בין אם אתה רופא שיניים באטלנטה ובין אם יש לך חנות בגדי בוטיק בשיקגו, תרצה שהעסק שלך יעלה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל – לפני המתחרים שלך, ואופטימיזציה של SEO היא אחת הדרכים לעשות זאת לִקְרוֹת. בדוגמה שלמטה, חיפשנו "חנות בוטיק שיקגו" ומצאנו את התוצאות שלהלן בקטע "מפות" בעמוד הראשון.

לאחר שהאתר שלך נמצא בדף הראשון, יש סיכוי גבוה יותר שתקבל את התנועה. לפי Marketing Land, כ-50% מכל הקליקים מגיעים לתוצאה הראשונה או השנייה.

כניסה לדף הראשון של ה-SERPs היא יותר מדע מדויק עם חיפוש מקומי מאשר עם חיפוש שאינו כולל מיקום ספציפי. במקרה שלמעלה, למשל, כל מה שחנות בוטיק בשיקגו צריכה לעשות הוא לקבל דירוגים טובים יותר מהמתחרים שלך.

זה נעשה קשה יותר כאשר המיקום אינו מצוין. בימים אלה, גוגל תמיד תחפש את המיקום שלך ותנסה לספק לך את התוצאות המקומיות המדויקות ביותר לא משנה מה תחפש, אבל חיפושים רחבים כמו "חנות בוטיק" מובילים גם לתוכן כללי יותר, כמו "הבדלים בין בוטיק" וחנות קמעונאית." במקרים אלה יש חשיבות רבה לגורמי דירוג SEO כגון קישורים נכנסים, מהירות האתר, הרלוונטיות והכוונה של מילות המפתח, אופטימיזציית תמונה ותגי שפה.

פרסום ב-PPC הוא קצת שונה. זה פחות "מזל ההגרלה" ויותר על מתי והיכן אתה מחליט להציב את המודעות הממומנות שלך. לדוגמה, אם תחפש "חנויות רכיבה על אופניים בפורטלנד אורגון", תמצא הרבה מתוצאות ה-SEO הפופולריות ביותר בחיפוש הראשי שלך. אבל בחלק העליון ולצדו של דף תוצאות החיפוש, תמצאו מודעות PPC ממומנות שמפנות משתמשים להצעות מיוחדות או לתוכן רלוונטי, כפי שניתן לראות למטה.

אבל זה שהתוצאות בתשלום מופיעות קודם לא אומר שהן מתאימות ביותר לשאילתה שלך. פעמים רבות, מודעות ה-PPC שאתה רואה הן מחברות חדשות וכאלה שמחפשות חשיפה – לא משנה העלות, ויותר כסף לא שווה מוצרים/שירותים טובים יותר. יש פעמים ש-SEO ו-PPC נראים מאוד דומים, ולפעמים התוצאות הן בשני התחומים של ה-SERPs.

איזה מהם עדיף לעסק שלך?

תמצא תשובות שונות לשאלה "האם SEO או PPC טובים יותר?" ברחבי האינטרנט, כאשר ספקים טוענים לעתים קרובות שפתרון ה-SEO או PPC שלהם יעשה את ההבדל האולטימטיבי. אבל העובדה היא ששניהם יכולים להיות נהדרים עבור העסק שלך. לדוגמה, אם אתה חדש בתעשייה ומעוניין להתבסס בתוצאות מנועי החיפוש, הדרך המהירה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פרסום PPC. אבל שוב, בניית בסיס אורגני מוצק היא גם חשובה מאוד. זה באמת קשור למה שאתה רוצה להשיג ובכמה זמן.

חשוב על התנהגות מנוע החיפוש שלך. האם אתה מסוג האנשים שלוחצים על מודעות PPC, או גוללים מטה לתוצאות החיפוש האורגניות? זה באמת תלוי באישיות שלך, אז מיפוי הפרסונות השיווקיות שלך יכול לעזור לך לקבוע אם SEO או PPC (או שניהם) הם הדרך הטובה ביותר עבורך לקדם את החברה שלך. עליך גם לשאול את עצמך את השאלות הבאות לפני שאתה מקבל החלטה:

1. כמה גדול תקציב הפרסום המקוון שלך?

לפני שתעשה משהו אחר, עליך לקבוע באיזה גודל תקציב פרסום מקוון החברה שלך יכולה לתמוך. אם יש לך מעט או כלום להתחייב כלכלית, תצטרך להתמקד בשיטות SEO. אבל אם יש לך אפילו מעט (חשבו על 5-10 דולר ליום) להשקיע ב-PPC, נסה זאת. אתה יכול להפיק יתרונות כמו בדיקה מהירה יותר של משתני אתרים כדי לשפר את שיעורי ההמרה.

2. כמה יקרים המחירים הממוצעים לקליק בתעשייה שלך?

חשוב לדעת את תקציב הפרסום הכולל שלך לפני שאתה מחליט אם להתמקד ב-SEO או PPC, אך עליך גם לקבוע אילו חברות אחרות בענף שלך משלמות עבור מודעות. PPC מאפשר למשתמשים להציע את מה שהם מוכנים לשלם עבור קליק אחד על מילת מפתח. עמלה זו מכונה "עלות לקליק" (CPC). כדי להעריך את התעריפים עבור הענף שלך, נסה את מעריך התנועה בכלי מחקר מילות מפתח חיצוני של Google בחינם. מחירים רבים לקליק הם סבירים למדי במחיר של $1-2 לקליק, אבל אחרים יכולים להגיע גבוה מאוד, בסביבות $30 כל אחד. עלויות כאלה יכולות להצטבר במהירות!

3. כמה תחרותיים הם הדירוגים האורגניים בתעשייה שלך?

כדי לקבוע עד כמה תחרותי ה-SERP הם עבור מילות המפתח שלך, הזן אותן בכלי מחקר מילות המפתח החיצוני של Google. זה יגיד לך את רמת התחרות המשוערת עבור מונחים אלה, כמו גם את מספר המפרסמים שמגישים הצעות על מילות מפתח אלו ועלות ממוצעת לקליק. לרוב, דירוג מילות המפתח נשלט על ידי אתרי סמכות שכמעט בלתי אפשריים להחלפה ללא כמות משמעותית של זמן וכסף.

במקרים כאלה, ייתכן שאי פעם תגיע לראש התנועה האורגנית, ולכן הגיוני יותר לשלם עבור קידום מכירות של PPC. מצד שני, SEMPO, ארגון מקצועני השיווק במנועי חיפוש, מעריך ש-87% מהדולרים של מנועי החיפוש מושקעים על PPC, לעומת 11% שמוציאים על מאמצי SEO. קשה להצדיק את ההוצאה של קמפיין PPC בהתבסס על נתונים סטטיסטיים כמו זה; עם זאת, ל-PPC יכולות להיות יתרונות יוצאי דופן אם יש לך הצעה מיוחדת לזמן מוגבל שברצונך לקדם או אם ברצונך לשמור על הדומיננטיות שלך ב-SERPs, PPC ו-SEO יכולים להיות חזקים מאוד בשילובם.

היתרונות והחסרונות

SEO

כפי שראינו, גם לקידום אתרים וגם ל-PPC יש את היתרונות והחולשות שלהם. אחד לא יכול להיחשב "טוב יותר" מהשני, רק מתאים יותר לעסק שלך. אם אתה מתקשה ביישום SEO עקב חוסר מומחיות, נסה להשתמש בתוסף לאתר שלך. תוספים כגון Yoast for WordPress יכולים לעזור לך לקבל התחלה באופטימיזציה לחיפוש עם תהליכים אוטומטיים. במונחים של PPC, הקפד לקרוא את כל החומר הנהדר שיש לגוגל להציע בנושא. למרות שגם SEO וגם PPC דורשים עבודה, הם יכולים להיות תוספת נפלאה לאסטרטגיית השיווק שלך.