SEO שיווק תוכן

האם שיווק באמצעות תוכן הוא ה-SEO החדש

שיווק תוכן הוא מונח רחב המשלב מגוון אלמנטים כולל SEO. שיווק תוכן לעולם לא באמת יכול "להיות" קידום אתרים מכיוון שהם דברים שונים, אבל כל אחד מהם מסתמך על השני להצלחה ב-SERP.

בבלוג זה, אנו חוקרים כל אחד בנפרד ולאחר מכן דנים מדוע הכי חשוב להבין כיצד ולמה הם חופפים כדי ליצור אסטרטגיית שיווק דיגיטלית יעילה ביותר.

מהו SEO?

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ובן דודה הקרוב שלה שיווק במנועי חיפוש (SEM) הם שניהם מתארים עבור מערכת מורכבת של משימות הכוללות שמירה על אתרי אינטרנט וסוגים אחרים של תוכן בראש הדירוג במנועי החיפוש. להיות ממש בקי ב-SEO פירושו שיש לך כנראה רקע טכני למדי, וזו הסיבה שמשווקי תוכן רבים עשויים שלא להיות מנוסים עמוקים ב-SEO ולהיפך.

יש הרבה כלים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לעזור לך לחקור היכן קידום אתרים ושיווק תוכן חופפים. אם אתה בלוגר שמכיר את וורדפרס, למשל, אתה יכול לחקור תוסף בשם Yoast שמייעל את הפוסטים שלך כדי להיות ידידותיים לקידום אתרים. תרצה גם לבדוק כלים כמו Google AdWords שיעזרו לך ללמוד עוד על מילות מפתח ותכנון, כמו גם SEM Rush שיעזור לך לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך.

מהו שיווק תוכן?

שיווק תוכן הוא מונח רחב למדי המשלב מגוון שלם של יעדים, פעילויות ואינטראקציות שונות. זה לא קשור רק לטקסט באתר או בבלוג שלך. במקום זאת, הוא יכול לכלול מגוון של מקורות מולטימדיה.

כמה דוגמאות לסוגי תוכן שונים שבהם תוכל להשתמש כחלק מהשיווק שלך כוללות:

  • פודקאסטים
  • ולוגים
  • סמינרים מקוונים
  • ספרים אלקטרוניים
  • ברושורים
  • תיאורי מקרה

תוכן נוטה לשבת בשלב המודעות של משפך המכירות והוא עוסק במעורבות ובניית מערכות יחסים. לשם כך, סביר להניח שהוא יהיה אינפורמטיבי ומרתק יותר, במקום ממוקד מכירות ספציפי.

מדיה חברתית נחשבת

תרצה לוודא שאתה מפתח כותרות, תיאורים ומטא תיאורים, כמו גם אשכולות מילות מפתח באופן אסטרטגי כדי להפיק יותר מ-SEO, לא משנה באיזה פורמט של תוכן אתה עובד.

התוכן שלך תמיד מחובר לניתוח המדיה החברתית שלך, וה-SEO שלך קשור לתוכן, מה שאומר ש-SEO שלך קשור גם למדיה החברתית. לשם כך, עליך לוודא שהמדיה החברתית שלך היא חלק מאסטרטגיית שיווק התוכן וה-SEO שלך.

הכל עוסק בניהול שיחה עם הקהל שלך. אתה יכול ללמוד עליהם המון מהמדיה החברתית ולפתח דיונים שניתן להשתמש בהם כדי למסגר את התוכן ואת אסטרטגיית ה-SEO שלך. ניתן לשלב אותם באסטרטגיית מילות המפתח שלך, כמו גם להודיע ​​על כיוונים חברתיים עתידיים והפקת תוכן.

עשה ואל תעשה SEO

אחת הסיבות לכך שהבנה מוצקה של קידום אתרים יכולה להיות מסובכת היא שההנחיות של מנועי החיפוש משתנות כל הזמן. מומלץ לעיין בהנחיות של Google כדי להבין מה לעשות ומה לא לעשות כדי לדרג טוב.

באופן מסורתי (ועדיין, במידה מסוימת) "משחק ה-SEO" היה לנסות להשתמש בטכניקות סתמיות ולעיתים אפילו לא אתיות כדי לנסות להערים על מנועי החיפוש ולגרום לאתר שלך לדרג. זה נקרא "Black Hat SEO" ולמרבה המזל מנועי החיפוש עושים יותר ויותר כדי להילחם ולהעניש עסקים שמנסים לרמות את המערכת, כמו מילות מפתח ו"הסוואה" שהיא בעצם הסתרת טקסט ממנועי החיפוש.

אבל לפעמים משהו פשוט כמו טקסט משוכפל בטעות באתר שלך או דף שנטען באיטיות יכול לגרום לדירוג שלך לרדת. לשם כך, עליך לוודא שיש לך מומחה SEO בצוות שלך (אם אתה לא כזה) או לפחות לקבל מומחה שיבצע ביקורת SEO כל כמה חודשים.

הנה כמה דוגמאות לדברים שאתה יכול לעשות כדי לוודא שה-SEO שלך נמצא במסלול:

  • השתמש בתוכן באיכות גבוהה עם המספר הנכון של מילות מפתח
  • השתמש בסרטונים עם תיאורים ותגים עשירים במילות מפתח
  • היה לך אתר מהיר, מושך חזותית, ידידותי לנייד
  • התוכן שלך הוא לא רק מילים

כאן זה המקום שבו ניהול תוכן ו-SEO חופפים – בעצם, מנועי החיפוש רואים הכל כנתונים, כך שכדי להבין מה מנועי החיפוש עושים, עליך ללמוד כיצד לראות זאת גם כנתונים.

מומחי SEO הם מומחים בדיוק בגלל שהם באמת טובים בזה, אבל אם אינך בעל אוריינטציה טכנית במיוחד, אתה עדיין יכול לקבל הבנה מוצקה של מה זה SEO וכיצד ליצור תוכן מותאם.

עם זאת, האיכות עדיין חשובה ואולי אפילו יותר היום מאשר לפני כמה שנים. הסיבה לכך היא שמנועי החיפוש שמים דגש רב יותר על תוכן איכותי מאי פעם.

תן לנתונים להוביל את אסטרטגיית התוכן שלכם

הדבר החשוב שיש לזכור כשאתה מסתכל על תוכן וקידום אתרים הוא שאתה צריך לאפשר לנתונים להוביל את האסטרטגיה שלך, ולא להיפך. מה שאנחנו מתכוונים כאן הוא שעדיף ליצור תוכן חדש על סמך מדדים וניתוחים קודמים, במקום לפתח כל תוכן ישן ולפרסם אותו בתקווה שהוא "עובד".

רוב התוכן שמסתובב שם בחוץ למעשה לא זוכה לתשומת לב רבה. TIME טוען שיותר ממחצית מהמשתמשים מבלים פחות מ-15 שניות בדף אינטרנט נתון. ולפי ג'ייקוב נילסון, 80% מהקוראים מסתכלים למעשה רק על התוכן שהם יכולים לראות מבלי לגלול. המשמעות היא שהכותרת, התיאור ופסקאות המבוא שלך יהיו המפתח הן לאינטראקציה של המשתמש והן למנועי החיפוש.

מכיוון שיש כל כך הרבה מידע בחוץ, חיוני שאסטרטגיית ה-SEO שלך תהיה מותאמת בבירור לאסטרטגיית התוכן שלך כדי להבטיח את הערך והנראות הטובים ביותר בערוצים מרובים. בנוסף, יהיה עליך לעקוב ללא הרף אחר תנועה ומחווני ביצועים מפתח (KPI) על מנת להבטיח הצלחה.

הבן את הקהל שלך

כשזה מגיע לרצות את הקהל שלך, אנליטיקה היא לא הדבר היחיד שצריך לזכור: אתה צריך לדעת מה קורה עם הלקוחות שלך, איך הם חושבים, מה הם אוהבים, מה הם צריכים. לשם כך, תצטרך לערוך מחקר שוק ולפתח דמות קונה כדי לעזור לך לפלח טוב יותר ולמקד לקהל שלך.

כשאתה מבין יותר על הקהל שלך, אתה יכול להשתמש בזה כדי ליצור תוכן מרתק במספר ערוצים. הרעיון הוא שתרצה לשפר ללא הרף לא רק את האסטרטגיה שלך אלא גם להעריך אילו כלים וטכניקות מיוחדות אחרות פועלות היטב בהקשר של התעשייה והעסק שלך.

כמובן, המרה היא המפתח, אבל על מה עוד אתה מתכוון להסתכל? בסוף התוכן, זה באמת מעורבות. איך אתה מושך תנועה קרה? לאן הולכת התנועה החמה שלך? האם פעילויות טיפוח הלידים שלך יעילות? כל השאלות הללו נוגעות לנקודה שבה הקהל ומנועי החיפוש שלך יצפו, יקיימו אינטראקציה וישפטו ביעילות את איכות התוכן והמוצרים שלך.

מידע על מילות מפתח

שימוש יעיל במילות מפתח הוא באמת אחד הדברים העיקריים שאתה צריך להבין כשאתה מסתכל על הקישורים בין התוכן שלך לערך SEO שלך. כשאתה יוצר תוכן באיכות גבוהה ובעל ערך, אתה לא רק מציע משהו טוב יותר לקהל שלך, אתה גם משפר את הסיכוי שלך להיות מדורג גבוה יותר במנועי החיפוש.

דבר אחד שאתה לא רוצה לעשות הוא "למלא" את התוכן שלך במילות מפתח רק כדי שתהיה לו אחיזה ב-SEO. אם גוגל מוצאת תוכן בלתי קריא חסר ערך (אבל מלא במילות מפתח) סביר להניח שהם יענישו את האתר שלך ואתה תרד בדירוג. אתה גם רוצה להתרחק ממילות מפתח לא רלוונטיות מכיוון שהן עלולות לפגוע ברצינות בכל הנוגע לדירוג SEO.

הדרך היעילה יותר להשיג מעמד מוצק של SEO היא להבין את צפיפות מילת המפתח המתאימה ולאחר מכן להציב את המילים באופן אסטרטגי לאורך המאמר שלך וחלקי תוכן אחרים. אתה עדיין צריך ליצור תוכן איכותי, קריא ולגיטימי כדי להבטיח שהדירוג שלך יישאר מוצק.

השתמש בכלי שיווק תוכן

תוכל למצוא תבניות שיווק תוכן בחינם בכל רחבי האינטרנט. CoSchedule מציעה מגוון כלים מדהימים שיעזרו לך להישאר מאורגן, כולל לוחות שנה שיווקיים, פרויקטים שיווקיים ואפילו כלים שיעזרו לך לשלב ערוצים שונים וכלים אחרים יחד. הם גם מציעים תבניות מדיה חברתית כדי לעזור לך לנהל ולתזמן את הרשתות החברתיות שלך בערוצים שונים.

צור איזון בין אסטרטגיה ואיכות

האמת היא שאפילו משווקי התוכן הטובים ביותר בחוץ כנראה יתקשו להישאר בטופ של קידום אתרים כמו גם הרכב התוכן, שיתוף חברתי וכל המרכיבים החשובים האחרים של אסטרטגיית שיווק תוכן מעולה.

לכן, חשוב להבין בבירור בדיוק את התחומים שהם חופפים כדי לתרום בצורה החזקה ביותר מבחינת לידים ומכירות בהקשר של החברה הספציפית שלך.