צ'קליסט שיווק באמצעות תוכן 2022

אחת הסיבות העיקריות לכך שתוכן עשוי להיראות כאילו הוא לא חשוב כמו חומרים אחרים מכוונים יותר למכירה, כלומר העתקה, היא משום שהוא נוטה להיות ממוקד בחלק העליון של משפך המכירה – התוכן הוא מה שאתה משתמש בו. בניית מערכות יחסים, מודעות למותג ויצירת לידים, במקום המרות.

כשזה מגיע לתוכן שיווקי דיגיטלי, עסקים לא יכולים להרשות לעצמם להתעצל. רושם ראשוני טוב יכול לתרום רבות לשביעות רצון הלקוחות ולמעורבות ארוכת טווח. במילים אחרות, שיעורי המרה מעולים מתחילים לרוב באסטרטגיית תוכן מוצקה.

קמפיינים לשיווק תוכן תמיד היו – ועדיין הם – אמצעי שיווק יעילים לעסקים בכל הגדלים, כמו גם ליזמים עצמאיים. אז מה באמת צריך לצוות שיווק כדי לייצר תוכן שיווקי יעיל? יצרנו מדריך שימושי זה כדי לעזור לך להתעדכן בכל פעילויות שיווק התוכן שלך.

מהו שיווק באמצעות תוכן ומדוע הוא חשוב?

לפני שנמשיך הלאה, עלינו להבהיר את העובדה ששיווק באמצעות תוכן הוא לא באמת עניין של כתיבת בלוג ושיתוף של כל דבר ישן שאתה חושב עליו. כדי לעשות זאת היטב, עליך לשלב תוכנית מוצקה מבחינה אסטרטגית.

שיווק בעזרת תוכן חשוב ליצירת לידים, אך מעורבות יעילה פועלת רק כאשר אתה מחנך ומשתף את הקהל שלך. אתה יכול לבנות מודעות למותג באמצעות בלוגים ומאמרים, להציע תוכן מוצק ואינפורמטיבי לבעלי עניין, כשהתוצאה היא שהם ממשיכים לבחור להגיע אליך.

לכן, בניגוד לשיווק מסורתי, שהוא יותר גישת מכירה 'דוחקת', שיווק באמצעות תוכן צריך להתבסס על הצעת משהו לקהל היעד שלך. זה, בין השאר, בגלל שיש כל כך הרבה תוכן ומידע בחוץ, שאתה חייב להציע אותו למשתמשים בצורה כזו שהם בוחרים לשים לב בך ולחזור ולרכוש את המוצרים שלך.

לצרכנים מעולם לא הייתה ברירה וגישה למוצרים כמו עכשיו, וההחלטות שלהם מתקבלות יותר ויותר בקצב מהיר יותר. זו הסיבה שמשווקים דיגיטליים חייבים להשתמש בגישה שעוזרת להם להבין את הצרכנים ולרתום אותם, במקום בטכניקות מסורתיות שמטרתן לגרום להם לקנות.

כמה בעיות נפוצות בשיווק באמצעות תוכן

הנה כמה טעויות נפוצות של שיווק באמצעות תוכן שאנשים עושים בעת יישום אסטרטגיית ניהול תוכן:

  • לא מקדישים לכך מספיק זמן
  • ארגון תוכן גרוע (לא מסודר בצורה שקל לצרוך)
  • הצפה – יותר מדי תוכן
  • כתיבת תוכן לא רלוונטי לקהל היעד
  • אין מנהלי תוכן או יוצרים מיומנים על הסיפון
  • לא באמת בוחנים עד כמה התוכן ידידותי למנועי חיפוש

אם אתה רק מתחיל כאן, העיקר לשמור את זה פשוט. עדיף שיהיה לך מאמר בלוג פנטסטי אחד וכמה קטעים חברתיים מחוברים המשולבים היטב באסטרטגיה חברתית ומכירות מאשר הרבה תוכן לא רלוונטי או לא מאורגן שמשותף ללא מחשבה.

אז איך נראית אסטרטגיית שיווק מוצלחת? על פי נתונים שדווחו באמצעות המכון לשיווק באמצעות תוכן, למשווקי התוכן המצליחים ביותר יש כמה תכונות משותפות:

  • יש להם אסטרטגיית שיווק מפורטת שהם מחויבים לפעול לפיה
  • הם מציאותיים לגבי מה שהם יכולים לעשות
  • הם מספקים תוכן באופן עקבי
  • בתוכן שלהם יש קריאה ברורה לפעולה (CTA)
  • הנה שישה שלבים ליצירה ומעקב אחר אסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן המשרתת את העסק שלך באמת מבלי לקחת יותר מדי זמן.

1. הבן אילו מדדים תואמים את היעדים שלך

אחת הסיבות לכך ששיווק תוכן יכול להרגיש מכריע היא שתוכן בעצם יכול 'לעשות' הרבה. אבל כדי שזה באמת יהיה יעיל, כדאי לזכור שמדדים מסוימים יהיו משמעותיים יותר מאחרים. להלן מספר דוגמאות:

אם המטרה שלך היא מודעות למותג, עקוב אחר צפיות בדף ובסרטון

אם המטרה שלך היא מעורבות, בדוק דברים כמו הערות ושיתופים

אם היעד שלך הוא מכירה נוספת, התמקד במכירות

אם היעד שלך הוא מוביל, התמקד במילוי טפסים ובשיעורי פתיחת האימייל

2. בנה את המשפך שלך בזהירות

אסטרטגי תוכן צריכים תמיד לחשוב על ארבעה שלבים מרכזיים של המשפך:

מעורבות וחינוך כדי למשוך תנועה חדשה

יצירת הצעות שמובילות אותם לרכישה

סגירת המכירה

שימור / מעורבות מחדש המבססת נאמנות למותג ולקוחות חוזרים

כשאתה עובר על כל שלב במשפך, יש לך הזדמנות להכיר את הקהל שלך. הבנת צרכי הליבה שלהם היא חיונית כשמדובר לדעת מה עליך לעשות כדי למשוך ולשמר עוד לידים בעתיד.

3. צור תוכן איכותי

התוכן חייב לא רק להיות מרתק אלא גם לחשוף כל הזמן את סיפור המותג שלך. יש מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי להבטיח שהלקוחות שלך יוכלו לגשת לתוכן שלך ושהוא בולט בין העומס. להלן מספר הצעות:

דע כיצד לשלב תגיות ומילות מפתח: אלו יהיו המפתח להבחין בתוכן שלך ולעוף לכיוונים הנכונים.

השתמש בגופנים קריאים: סביר להניח שאתה רוצה לגדול יותר ממה שאתה חושב שאתה צריך, במיוחד באתר האינטרנט שלך. הטיפוגרפיה חשובה גם בכך שהיא צריכה להיות עקבית עם המראה והתחושה הכלליים של המותג שלך.

הצע קריאה ברורה, מבוססת ערך, לפעולה: המטרה שלך היא לקחת את הלקוח לשלב הבא במסע שלו, אז ודא שיש לך הצעה ברורה בסוף כל פוסט או מאמר בבלוג. זהו מקום שימושי מאוד להצטרפות או הרשמה לרשימת דוא"ל.

4. שמור מאגר מידע של נושאי תוכן מרכזיים

עסקים מסוימים עשויים להתקיים היטב על ידי תוכן הקשור לזמן, וכאשר אתה נוגע לנושא פופולרי, אתה יכול לשפר את סיכויי השיתופים והגבריות הכוללת שלך עם תוכן חברתי ובלוג. עם זאת, חשוב לשמור תמיד על 'מלאי' של תוכן מושך בהישג יד, כך שתוכל לעשות שימוש חוזר, ליישם מחדש ולפרסם מחדש.

לשם כך, תרצה להבין את נושאי המפתח שלך מבעוד מועד. כדי לסייע בקביעת נושאים מרכזיים, תוכל:

סקרו את הקהל שלכם – חשוב גם לעשות זאת באופן קבוע לצורך מחקר שוק, אז זה בעצם להרוג שתי ציפורים במכה אחת.

השתמש ב-Google Analytics כדי לעקוב אחר דפי מפתח, מאמרים ומדדים חברתיים.

השתמש במעורבות חברתית כדי להנחות את הנושאים שלך.

תוכן הוא דרך רב-תכליתית ודיבורית ליצור קשר עם לקוחות, אז אל תפחד להתנסות בפורמטים שונים ואפילו לעשות זאת מחדש מדי פעם. להלן מספר הצעות:

צור אינפוגרפיקה מתוך הצגת שקופיות (או להיפך).

השתמש בסרטונים קצרים כדי לשווק מוצרים במספר פלטפורמות.

המר חומרי בלוג למאמרים לבנים או לספרים אלקטרוניים קצרים.

5. שכור מומחה

מה יכול מנהל תוכן או עורך מנהל לעשות? הרבה. למעשה, הם כנראה יהיו המפתח לעזור לך באמת להשיג את אסטרטגיית התוכן שלך ברמה. יש כל כך הרבה דברים לחשוב עליהם, החל מיצירה ועד מעורבות ומחברה ועד תזמון, שאדם אחד (או כמה) תוכן מעולה יכול להיות מתנה משמים.

אנשים אלה לא רק צריכים להבין כיצד ליצור תוכן כתוב מעולה שהוא איכותי ובעל ערך, הם גם יצטרכו להבין היטב כיצד לבצע אופטימיזציה של התוכן שלך לקידום אתרים.

הנה כמה דוגמאות למשימות שהם יכולים להשתלט עליהם:

  • טקסונומיה של תוכן
  • תכנון יומן עריכה
  • ניהול זרימת עבודה
  • תיאום צוות תוכן (כותבים, עורכים, מדיה חברתית)
  • שימוש מחדש בתוכן
  • מדידה ובדיקה

זוהי עבודה ענקית ולמרות שאולי כבר יש לך הבנה מוצקה של הכל, אם תפקיד המפתח שלך הוא ניהול העסק שלך, לא יהיה לך זמן לבנות אסטרטגיית תוכן יעילה לגמרי לבד.

6. בדוק, בדוק ונסה שוב

כל מה שקשור לשיווק באמצעות תוכן הוא בעצם איסוף נתונים – וזה אומר שאתה למעשה צריך ללמוד איך לראות את התוכן שלך לא רק כסיפורים אלא גם כנתונים. מנועי חיפוש בעצם מסתכלים על מגוון שלם של דברים הקשורים לתוכן ולאתר שלך כשהם מבינים 'איך' לדרג אותך, אז אתה צריך ללמוד 'לחשוב' כמוהם.

הבנה יסודית של שיווק באמצעות תוכן יכולה להיות מאבק בעלייה. אתה צריך תמיד להמשיך לחפש מה עובד, ולהתאים ללא הרף את האסטרטגיה שלך בהתבסס על תוצאות ניתוח ומדדי ביצועים מרכזיים (KPIs).

שגיח תמיד על מה עובד ומה לא. אתה יכול בקלות לקבל דוחות מ-Google Analytics, למשל, המתמקדים ב-KPI שלך.

הנוף משתנה כל הזמן, וזה לא יהיה לך מההתחלה – אבל זה בסדר! רק זכור שתרצה להגדיר מחדש ולשפר את האסטרטגיה שלך כל הזמן תוך כדי עבודה ברמות שונות שלה.

מסקנה: לעולם אל תשכח את סיפור המותג שלך

שיווק תוכן הוא גם אמנות וגם מדע, וזה מה שיכול להפוך אותו למרתק כל כך אבל גם מתסכל. לא משנה מה אתה עושה, אתה צריך לזכור ששיווק בכל צורה נוגע לספר סיפור לא רק על המותג שלך, אלא גם על האנשים שאתה מוכר להם.

ככל שהתוכן שלך רלוונטי ומשמעותי יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שאנשים יבחינו בך ויחזרו לעוד.