מהו שיווק באמצעות תוכן ומה הוא כולל?

האם שקלת לשנות קריירה? האם אתה מוכן לקחת על עצמך משהו חדש, עם פוטנציאל עצום לצמיחה מתמדת בשנים הקרובות? למה לא קריירה כמשווק תוכן? ככל שתעשיית השיווק הדיגיטלית מתמחה יותר, הצורך במשווקי תוכן מיומנים גדל במהירות.

על פי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של מחלקת העבודה של ארצות הברית בין השנים 2016-2026, המשרות בתעשיית הפרסום המודפס יפחת בעוד המשרות של מנהלי פרסום, קידום מכירות ושיווק צפויות לגדול ב-10 אחוזים. זה משאיר הרבה מקום לבעלי כישורי שיווק בדפוס לעבור לתפקיד בשיווק תוכן. אם יש לך תואר בתחום התקשורת, אולי תרצה לשקול להשתמש בו כדי להיות משווק תוכן.

מהו שיווק תוכן?

מישל לין, גורו שיווקי תוכן שכותבת בהרחבה על הנושא, מצחיקה את השאלה במאמר שלה, "כיצד להסביר שיווק תוכן לכל אחד". בו היא מתארת ​​את הקשיים שהיא מתמודדת איתה להסביר לאנשים מה בדיוק היא עושה ואת רגעי ה"אהה" שעזרו לה להסביר זאת.

שיווק תוכן הוא נישה ספציפית בתחום השיווק הדיגיטלי. זוהי דרך שבה עסקים מתחברים לקהל שלהם מחוץ למכירת המותג או השירות שלהם. ישנם מספר מדיומים דרכם הם יוצרים את הקשרים הללו, כגון פוסטים בבלוג, פוסטים במדיה חברתית, מיילים, תוכן סגור ווידאו.

שיווק ויצירת תוכן היא צורת אמנות הדורשת יכולת לעצב תוכן יצירתי ומעניין המתחבר לקהל יעד ממוקד. זהו חומר חינוכי שעוזר לקורא, עונה על שאלה או פותר בעיה בצורה משעשעת לקריאה, צפייה או האזנה. להיות ידוע כמומחה בנושא יוצר אמון ונאמנות לקוחות, במיוחד אם אתה נשאר ממוקד בתוכן שנותן ערך לקהל שלך.

מטרת שיווק באמצעות תוכן היא לשכנע אדם לנקוט בפעולה. תוכן צריך לפתות מישהו עם מידע בעל ערך, מרתק ורלוונטי. תפקידו של משווק התוכן הוא לקבוע לא רק כיצד לעשות זאת, אלא כיצד להעריך את היעילות של אסטרטגיות המופעלות על ידי שימוש במדדים.

משווק תוכן צריך להיות גם מספר סיפורים וגם מנתח נתונים. בסופו של דבר, המטרה שלך כמשווק תוכן היא לעבוד כחלק מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלית הכוללת של החברה על ידי זיהוי ויצירת קשר עם קהל היעד באופן משמעותי עבורו.

המשך לקרוא כדי להבין מהי האחריות היומיומית של משווק תוכן.

יצירת תוכן כתוב

תיצור חזון לבלוגים, אימיילים ופוסטים במדיה חברתית. כמשווק תוכן, תעבוד עם צוות של כותבים או פרילנסרים ותקצה נושאים. אפילו עדיין, משווק תוכן מסוגל לכתוב גם כן, ויצפו לעשות זאת.

כדי ליצור תוכן כתוב איכותי, תזדקק לכישורי כתיבה מצוינים וכדי להיות מסוגל לשכנע את הקהל שלך מבלי למכור באופן גלוי. אתה תעשה זאת על ידי הבנת הצרכים של קהל היעד שלך.

חובות ספציפיות:

  • מגמות מחקר הקשורות לתחום שלך
  • שילוב מילות מפתח באסטרטגיה שלך והערכת היעילות
  • הכרת הקהל שלך ומה אתה יכול לעשות עבורו
  • יצירת פוסטים מרתקים ומקוריים בבלוג, מיילים ופוסטים במדיה חברתית הממוקדים לקהל שלך בהתבסס על מגמות עדכניות
  • שימוש בכלים כמו quora.com כדי לגלות אילו שאלות הקהל שלך שואל ולפתח תוכן כדי לענות על שאלות אלו
  • ייעוד מחדש של תוכן פופולרי במספר פלטפורמות
  • יצירת מסעות פרסום בדוא"ל המיועדים למשתמשים שנרשמים לתוכן סגור או הצטרפו לרשימת התפוצה
  • תחזוקת אתר החברה

יצירת תוכן וידאו

השימוש בכלים כמו YouTube ו-Vimeo כדרך לקידום מודעות למותג הופך לחלק אינטגרלי יותר ויותר מאסטרטגיית שיווק תוכן טובה. ישנן מספר דרכים בהן תוכל לשלב וידאו באסטרטגיית השיווק שלך. אתה יכול ליישם מחדש פוסט פופולרי בבלוג, ליצור סרטוני הדרכה מועילים ואפילו לפרסם את דעתך על נושאים שמעניינים את קהל היעד שלך.

אתה תהיה אחראי על יצירת תוכן וידאו רלוונטי הקשור למותג שלך והפצתו על פני פלטפורמות מדיה מרובות, או התייעצות עם פרילנסרים ליצירת התוכן.

חובות ספציפיות:

  • להתאים את השימוש בווידאו לאסטרטגיית השיווק הכוללת
  • ליצור חזון לתוכן וידאו
  • להתייעץ עם אנשי קריאייטיב מומחים ליצירת תוכן וידאו
  • הפץ וידאו על פני פלטפורמות מדיה מרובות
  • ניהול מדיה חברתית
  • תיצור, תנהל ותעקוב אחר תוכן בפלטפורמות כגון Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn ו-Snapchat.

חובות ספציפיות:

  • למד באילו פלטפורמות קהל היעד שלך משתמש ומתי הוא משתמש בהן, ופרסם בהתאם
  • צור קשר עם הקהל שלך, ענה על שאלות והשב להערות
  • צור נוכחות במדיה חברתית בכל הפלטפורמות ותשמור על אישיות המייצגת את התדמית והערכים של המותג
  • הגדל את העוקבים
  • הגבר את המודעות למותג
  • יצירת תוכן משוער

המשתמשים חייבים למלא טופס כדי לגשת לתוכן סגור, והוא דורש בדרך כלל שם וכתובת דוא"ל. זוהי החלפה של מידע בעל ערך גבוה כמו ספר אלקטרוני או נייר לבן לגישה למידע חצי אישי של המשתמש. המפתח הוא לספק משהו בעל ערך כל כך למשתמש שהוא רוצה לתת לך את כתובת האימייל שלו כדי לקבל ממך תוכן בעל ערך רב יותר. אתה גם תיקח את התוכן הזה ותשתמש בו מחדש. אתה יכול לתמצת אותו לאינפוגרפיקה, לקחת היבט אחד שלו ולהפוך אותו לבלוג וכן הלאה.

כישורי כתיבה יצירתית וסיפורים נדרשים לעבודה זו. תצטרך להיות מסוגל לחנך, להאיר ולשמור על עניין הקהל שלך בתוכן שהיה עליו להירשם כדי לגשת אליו.

חובות ספציפיות:

  • חקור את המגמות הנוכחיות
  • כתוב או תיאום ספרים אלקטרוניים, הדרכה ומדירות לבנים עם תוכן מונחה ערך
  • תוכנית הפצה
  • מצא דרכים לייעוד מחדש של התוכן בפלטפורמות אחרות
  • יומני עריכה ואסטרטגיה

שיווק תוכן הוא משחק ארוך. ככזה, חשוב ליצור אסטרטגיית פרסום. אתה תתכנן את התוכן שלך הרבה לפני שהוא יוצא. לדוגמה, אם אתה יוצר תוכן לחנות מסחר אלקטרוני המוכרת תרמילים, תכננת היטב מראש כיצד לנצל את היתרונות של קניות חזרה לבית הספר. בחודש יוני, אולי תפרסמו פוסט בבלוג להורים עם רעיונות לטיולי יום מהנים, ביולי, שלושת החופים המובילים שאתם חייבים לבקר באזור, ואז באוגוסט, המדריך החיוני על מוכנות לחזרה לבית הספר.

כמשווק תוכן, התפקיד שלך הוא להתחבר לקהל היעד שלך על ידי בניית מערכת יחסים ותחזוקתו. לוח שנה עריכה הוא כלי חיוני שעוזר להקל על החיבור הזה. ברגע שאתה רוכש את אמון הקהל שלך, הם סומכים עליך לתמיכה מתמשכת.

זהו היבט רב-צדדי של התפקיד ומיומנויות במנהיגות, האצלה, ארגון ויכולת לעמוד בלוחות זמנים הם חיוניים.

חובות ספציפיות:

  • הגדר לוחות זמנים לפרסום מיצירת רעיון לפרסום
  • תיאום עם פרילנסרים וחברי צוות
  • צור ואכף מועדים בהתאם ליומן העריכה
  • תכנן מתי וכיצד ליישם מחדש תוכן על פני פלטפורמות מדיה
  • ניהול מדיה חברתית
  • ניתוח נתונים

כמשווק תוכן, תנקוט בכל השיטות הנ"ל ולאחר מכן תנתח אילו מהן פועלות. באיזה תוכן מושך את הקהל שלך? אילו פעולות אנשים עושים באתר שלך? תוכל למדוד את הצלחת הקמפיינים השיווקיים שלך באמצעות הכלים המובילים בתעשייה כמו גוגל אנליטיקס. עליך לאסוף ולפרש נתונים ולאחר מכן להשתמש בממצאים שלך כדי להתאים תוכניות ליעילות מירבית.

חובות ספציפיות:

  • איסוף ופרש נתוני משתמש
  • הגדר את קהל היעד באמצעות מדדים שנאספו על ידי תוכנת ניתוח
  • התאם את אסטרטגיית השיווק הכוללת בהתבסס על מה שעובד
  • מחשבות אחרונות

אם יש לך כישורי מנהיגות חזקים, רצון בוער ליצור תוכן שיספק ערך לקורא שלך וכישורי כתיבה מצוינים, אז קריירה בשיווק תוכן היא אפשרות מרגשת.

אם יש לך רצון בוער ליצור תוכן, התחל את הקריירה שלך כמשווק תוכן היום בעזרת קורס דיגיטלי שילמד אותך את הנושא.