SEO Audit בדיקת אתר

כיצד לבצע SEO Audit

האם אתה יודע עד כמה ביצועי האתר שלך מצליחים?

מומחי SEO מבינים את החשיבות של ביצוע ביקורות קבועות, אבל עבור רבים מאיתנו שיש להם רק ידע בסיסי ב-SEO, זה אולי נשמע כמו משימה לא פשוטה. עם זאת, בעולם השיווק הדיגיטלי של היום, זה הופך להיות יותר ויותר חשוב לקבל הבנה ברורה של זה.

אם אתה מחפש טיפים כיצד לבצע SEO Audit, כדי ללמוד עוד על הכלים העדכניים ביותר ולקבל כמה טיפים להבנה טובה יותר של מה, איפה ולמה מאחורי התהליך.

מהו SEO Audit (בדיקת אתר)?

SEO Audit בודקת את תקינות האתר שלך ובתוך כך מונעת דואר זבל ומציעה הצעות כיצד לבצע אופטימיזציה. ביקורות קידום אתרים חשובות ממספר סיבות, לא פחות מהן מכיוון שגוגל משנה את האלגוריתם שלהם לעתים קרובות בהתאם לטכנולוגיה חדשה ודפוסי חיפוש חדשים.

עריכת SEO Audit יסודית היא נקודת התחלה חיונית עבור כל משווק דיגיטלי, בין אם אתה עושה זאת בתוך הבית או במיקור חוץ של המשימה. הסיבה לכך היא שהיא מאפשרת לך לנתח את מאמצי ה-SEO הנוכחיים שלך, לא משנה כמה הם פוריים או דלילים, ולנקוט פעולה מיידית על רקע התובנות הללו.

תחומים ש SEO Audit מכסה

SEO Audit היא בעצם בדיקה של המערכת שלך כדי לראות עד כמה היא פועלת בהשוואה לשוק. להלן כמה מהתחומים החשובים ביותר שSEO Audit תכסה:

שימוש במילות מפתח

בדיקה זו תעזור לך להבין אם השימוש במילות המפתח שלך הוא נכון, ממוקם היטב וערוך להכניס את כמות התנועה האופטימלית.

מילות מפתח קשורות (LSI):

LSI הוא מונח המתייחס בעצם להקשר ולכוונה מאחורי חיפוש נתון. כדי להכניס את זה להקשר, ככל שהטכנולוגיה, ובפרט בינה מלאכותית, מתקדמת, היא מסוגלת להבין יותר ויותר בדרך של משמעות ספציפית, ובכך אולי להתייחס לדברים כמו מילות מפתח משניות וארוך זנב בתדירות רבה יותר.

דירוג חיפוש אורגני: אם אתה משלם על מודעות ממומנות, תרצה תמיד לחפש דרכים לצמצם את ההוצאה הזו. SEO Audit יכולה לבדוק עד כמה אתה מצליח בחיפושים אורגניים, ובכך אולי להפחית את הצורך בפרסום בתשלום. תוכל גם להשתמש במידע שנאסף מחלק זה של החיפוש כדי להמשיך עם אסטרטגיות נוספות המבטיחות טווח הגעה אורגני.

התעדכן בתחרות: המתחרים בשוק שלך צריכים לעשות זאת באופן קבוע כדי לבדוק את דירוג ה-SEO שלהם, מיקום מילות המפתח וכדומה. הם יבדקו את המטא תגים, הקישורים וכל השאר, כך שכדי לעמוד בקצב שלהם, עליך גם לעקוב אחר כך.

הבן קוד בעייתי: SEO Audit יכולה לעזור לסקור את החלק האחורי של האתר שלך לאיתור באגים ובעיות אחרות שעשויות להאט אותו או לדחוף אותך למטה עוד יותר בדירוג החיפוש. תרצה לקבל מומחה טכני כמו מפתח אינטרנט שיעזור לך בכך אם אין לך את הידע.

בדיקת אינדוקס בגוגל שתוכלו לבצע בקלות

אם בניתם לאחרונה אתר כדאי לוודא שגוגל סורק ומאנדקס את האתר. נניח שכתובת האתר שלכם היא https://www.topgreet.com – על מנת לבדוק אם "אתר הברכות השלם" שבניתם מאונדקס ומופיע בגוגל תוכלו להריץ בגוגל את החיפוש הבא: site:topgreet.com – במידה וגוגל כותב בתגובה "החיפוש שלך … לא תאם אף מסמך." זה סימן שהאתר לא עדיין אונדקס ולכן מומלץ בחום לוודא שהאתר שלכם לא מוגדר לחסום מנועי חיפוש. אם זה אתר וורדפרס פשוט נווטו אל הגדרות > קריאה > וודאו שתיבת הסימון ליד "לבקש ממנועי חיפוש לא לאנדקס את האתר" עומדת ריקה ואיננה מסומנת.

סריקה וביקורות אתרים

כל SEO Audit יעילה מתחילה בסריקת אתר מקיפה. זה מאפשר לך להעריך את המצב הנוכחי ולזהות את כל הבעיות שעשויות להיות באתר שלך. בעיקרו של דבר, סריקה תעזור לך להגדיר קו בסיס להמשך הביקורת שלך.

מומלץ לבצע סריקה אוטומטית פעם בחודש רק כדי לעקוב אחר גורמים בסיסיים כמו שיעור יציאה מדף כניסה, המרות וצפיות בדפים. זה יספיק לעתים קרובות כדי להעלות בעיות עיקריות, כמו כל שגיאה בדף בצורה של קישורים שבורים, כותרות דפים ומטא נתונים או תוכן משוכפל. ואם אתה מוצא בעיות משמעותיות, תוכל לפנות לאיש מקצוע לביקורת מפורטת. יש לבצע בדיקה יסודית יותר מדי שנה.

כאשר אתה מבצע סריקה או ביקורת מלאה, האתר שלך מוערך, וניתן למצוא באגים, בנוסף הוא נותן לך אינדיקטורים מרכזיים לביצוע אופטימיזציה של האתר שלך לקידום אתרים טוב יותר ולבניית מודעות למותג.

הנה כמה תחומים עיקריים שיש לקחת בחשבון בעת ​​ביצוע בדיקת SEO:

  • מבנה כתובות אתרים: האם כל כתובות האתרים שלך ייחודיות, נקיות ופשוטות?
  • תוכן: האם העותק שלך כתוב היטב, מעוצב, אינפורמטיבי ורענן?
  • תיאורי מטא: האם הם ייחודיים בכל דף ובאורך הנכון?
  • קישורים: האם יש לך ממוצע של 5 בעמוד? האם כולם עובדים?
  • תמונות: האם התיאורים מתאימים?
  • מבנה האתר: ברור וקל לניווט?

בדיקה יסודית תנתח את דף הנחיתה שלך וכיצד הוא קשור לדפים אחרים, את הידידותיות הכללית של הדף, את התפריט, והאם מודעות ובאנרים יעילים או מפריעים.

מהירות טעינה

בדיקת מהירות טעינה היא חלק אינטגרלי מכל SEO Audit, כי זמן הטעינה של האתר שלך הוא חשוב. מהירות אתר מהירה מקדמת חווית משתמש חיובית, בעוד שמהירות איטית תגרום ללא ספק לאחוזי יציאה גבוהים יותר בעידן שלנו של טווחי תשומת לב מוגבלים! ברור שזה רחוק מלהיות אידיאלי אם האתר שלך משמש כאחד מהערוצים העיקריים שלך להמרה.

השתמש ב-PageSpeed ​​Insights של Google כדי לנתח את מהירות האתר שלך כפי שהוא מוצג הן במחשב שולחני והן בנייד. YSlow הוא כלי נוסף שיבדוק את דפי האינטרנט שלך ויספק הצעות שתוכל ליישם בקלות, כמו עיצוב נכון ודחיסת תמונות. מבחן מהירות אתר Pingdom, בינתיים, בוחן כל חלק בכל דף אינטרנט ומספק רשימה מפורטת של הפריטים בדף, גודלם וזמני טעינה בודדים.

החשיבות של מבחן מהירות טמונה בעובדה שאתה יכול לקבוע אילו מרכיבים באתר שלך פועלים כמכשולים מנקודת מבט של SEO. לאחר שתדע אילו תחומים עליך לשפר, תוכל לבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר שלך.

הערך את ארכיטקטורת האתר שלך

גורם נוסף שישפר את SEO של האתר שלך הוא הבטחת מבנה מוצק. ככל שהארכיטקטורה טובה יותר, כך חווית המשתמש טובה יותר, הן מבחינת המבקרים באתר, והן מבחינת הבוטים שסורקים אותו כדי לקבוע את דירוג החיפוש שלו.

מסיבה זו יש צורך במבנה ברור, הגיוני ומאורגן שבא לידי ביטוי במפת אתר מלאה ומדויקת (שנשלחה לחשבונות כלי מנהלי האתרים שלך). מבנה כתובות אתרים חזק חשוב לא פחות.

ודא שהוא מתייחס חזרה להיררכיית האתר שלך ושאתה מקפיד על מוסכמות שמות ברורות ופשוטות, הימנעות מסמלים או מספרים במידת האפשר.

דוגמה למבנה כתובת אתר חזק תהיה: www.webe.co.il/students/courses

מרכיב נוסף של ארכיטקטורת אתר חזקה כולל לוודא שכל דפי האינטרנט הראשיים שלך מופיעים בתפריט הניווט העליון של האתר שלך, שוב כדי שמבקרים באתר ובוטים יוכלו למצוא את כל מה שהם צריכים בקלות וביעילות.

מאותה סיבה, עליך לכלול גם קישורים פנימיים שיעבירו משתמשים ובוטים מדף אחד באתר שלך לאחר בצעד פשוט אחד. בדרכים אלו, תוכל להבטיח ארכיטקטורת אתר חזקה שתועיל ל-SEO שלך!

בדוק את תוכן האתר שלך

התוכן הוא גורם בסיסי לקידום אתרים בדף ואחד שישפיע מאוד על יעילות האתר שלך. גוגל היא חסידה של תוכן ייחודי המתעדכן באופן קבוע, הרלוונטי לצרכים ולהעדפות של המחפש. משמעות הדבר היא שעליך לוודא שתוכן האתר שלך ממלא את ההנחיות, כך שתוכל ליהנות מנראות מוגברת של המותג ודירוג גבוה יותר.

בעת יצירת תוכן, עליך להשתמש במילות מפתח באופן עקבי וטבעי. עליך למצוא איזון בין שימוש במילות מפתח ממוקדות אך לא לשדר את המותג שלך כ"ספאמי". כשזה מגיע ליצירת תוכן לקידום אתרים, ערך ורלוונטיות הם המפתח!

בדוק את התגים שלך

תגי כותרת תמציתיים ותיאוריים המעבירים במדויק את המטרה של דף האינטרנט המדובר. כותרות ארוכות יותר ינותקו על ידי מנועי החיפוש, כך שבמקרה זה, פחות זה יותר. נסה לכלול מילת מפתח רלוונטית במידת האפשר!

מטא-תג משמש כתיאור של תוכן דף אינטרנט. אם נעשה אופטימיזציה, הם יעודדו את המחפש ללחוץ על הרישום שלך ב-SERP לאתר שלך. תגיות Alt לתמונות, בינתיים, הן תיאור טקסט החיוני עבור בוטים בעת סריקת אתר אינטרנט. אם תכלול תיאורים מדויקים של התמונות של האתר שלך (ושוב, השתמש במילות מפתח ממוקדות אם זה מרגיש טבעי), זה ישפיע באופן משמעותי על SEO שלך.

מבחינת תגים חשובים אחרים, הקפדה על כל אחד מהדפים שלך כולל קישור rel="canonical" (הידוע גם בשם התג הקנוני) ב-HTML שלו תמנע בעיות תוכן כפולות, בעוד שתגיות פוסטים בבלוג יעזרו לך לארגן תוכן האתר שלך לסריקה- בתנאי שיש לך בלוג כמובן!

בדוק את הקישורים הנכנסים

לפעמים, זה לא מה שאתה יודע, אלא מי אתה מכיר. לעתים קרובות, מנועי חיפוש יכולים לקבוע את איכות האתר שלך, ואת הערך הנתפס שלו למחפשים, על סמך איכות האתרים המקשרים אליו. מבחינה היסטורית, היה נוהג המכונה 'חקלאות קישורים' שכללה החלפת קישורים הדדיים עם אתרים אחרים על מנת לשפר את SEO.

עם זאת, ככל שחלף הזמן, התרגול של SEO השתכלל והאלגוריתמים הפכו מתוחכמים יותר. במונחים של קישורים נכנסים כעת, זה איכות על פני כמות, ואם מנוע חיפוש מאמין שאתרים מפוקפקים מקשרים אליך, זה עלול להביא לזלזול באתר שלך. באופן דומה, חשוב לוודא שהקישורים שלך מגיעים ממגוון דומיינים, ולא מאותו אתר, שכן הדבר ישפיע גם על SEO שלך.

כלי SEO Audit מומלצים

למרבה המזל עבור רובנו שאינם מומחי SEO, ישנם לא מעט כלים בחוץ שיכולים לעזור לך לבצע SEO Audit יעילה. הנה כמה דוגמאות.

"הצפרדע הצורחת": אתה יכול לסרוק עד 500 כתובות אתרים בחינם ואז הרישיון הוא £149 לחודש. כל שעליך לעשות הוא להזין את כתובת האתר שברצונך לסרוק – במקרה שלנו, זו תהיה www.webe.co.il – והכלי יבצע עבורך ניתוח.

Google Analytics: זהו מוצר חובה לכל משווק דיגיטלי בכל תעשייה. זה ייתן לך אינדיקטורים מרכזיים של כל מיני מדדים וידריך אותך לקראת SEO טוב יותר במספר דרכים. זה משהו שניתן להשתמש בו ללא הרף כדי לעקוב ולנטר את התנועה. ניתן לשלב אותו ב-Screaming Frog כך שתוכל להשוות נתוני אתר כגון הפעלות, צפיות בדפים ושיעורי יציאה מדף כניסה, מה שייתן לך תובנה מפורטת ומקיפה יותר לגבי מה שקורה באתר שלך.

כלי מנהלי האתרים של גוגל (Search Console): גוגל מספקת מספר כלים סבירים המאפשרים לכל אחד לבצע בדיקות SEO רגילות ולעזור לך לראות את הדף שלך "כפי" ש-Google רואה בו דרך לבדוק את הביצועים של האתר שלך.

Check My Links

כלי זה מאפשר לך לבדוק את הקישורים שלך כדי לוודא שכולם פועלים לטובת תנועה ולא נגדה. לדוגמה, הוא יצביע על כל קישורים שבורים, צפיפות מתאימה של קישורים ומבנה של קישורים פנימיים וחיצוניים כאחד. אמנם זה משהו שדי קל לעשות את זה באופן ידני, אבל זה ממש לוקח שניות לעשות.

SEO Report Card: זה ינתח את האתר שלך כדי לראות עד כמה הוא מתעצב בהשוואה למתחרים. זה יעבור דברים כמו ניתוח דירוג, מבני בניית קישורים, מדדי אמון ובסיס סמכות. זה גם יעריך את המהירות הכוללת של האתרים שלך ואת הידידותיות למשתמש.

כלי בדיקת הסריקה של MOZ: כאשר אתה מקבל מנוי מקצועי עם MOZ, תקבל גם כלי שעוזר לך לשפר את דירוג הדף שלך עבור מילות מפתח מסוימות ומעניק לך דוחות צמיחה. בעיקרון, מה זה עושה זה משתמש בסורק של MOZ כדי לנתח את הדפים שלך ואז שולח דוח.

Browseo: כלי זה יאפשר לך להציג את דפי האינטרנט שלך בדיוק כפי שמנוע חיפוש יקרא אותם. זה יאפשר לך לבדוק את האלמנטים הטכניים יותר של התוכן שלך ולחדד אותם במידת הצורך.

Majestic: כלי המתואר בעצמו כ"מסד הנתונים הגדול ביותר של אינדקס הקישורים בכדור הארץ", ויעזור לך לגלות מי מקשר אליך, כך שתוכל להבחין אם הם מספקים קשר רלוונטי ובעל ערך.

תוכל למצוא רשימה מפורטת של כלי SEO Audit ב-HubSpot.

עד כמה חשוב לבצע SEO Audit?

חשוב לבדוק את תקינותו הכללית של אתר כדי להבטיח את השימושיות שלו בהקשר פנימי וחיצוני כאחד. תצטרך לערוך חקירה פנימית של מספר גורמים, כולל מפת האתר, טקסט עוגן ואפילו פלטפורמות מדיה חברתית. זמן הטעינה גדול, וביצוע ביקורת יסודית תעלה גם בעיות בדגל אדום שעליך לטפל בהן.

אחת הסיבות לכך שעשייה זו כל כך חשובה היא לוודא שאינך מקבל עונש על ידי Google על ביצוע משהו שעלול לפגוע בדירוג האתר שלך. יש הרבה פרטים קטנים שיכולים לגרום לזה, ואם אתה לא מומחה לקידום אתרים, יכול מאוד להיות שאתה עושה את זה בלי לדעת זאת. כאשר אתה מקבל ביקורת חיצונית, תוכל לקבל משוב מפורט על שיטות עבודה מומלצות לגבי התוכן שלך, הקישור שלך וכן הלאה.

הדבר האחרון שאתה צריך הוא להיות מותקף או ענישה עקב תוכן כלשהו באתר שלך שלא היה לך מושג שהוא פוגע בדירוג שלו; זה יכול לעלות אלפי דולרים. אבל זה נושא מורכב שצריך לחקור על ידי איש מקצוע.

ביצוע SEO Audit מלאה היא די מסובכת וטכנית, ותוכלו למצוא עוד הרבה תיאורים טכניים כיצד להשלים אחד במקום אחר. זה אולי לא נשמע כמו הפעילות הכי כיפית בעולם אם אתה לא טכנאי, אבל זה באמת יכול להגביר את ההכנסה שלך בדרכים שאולי לא תדמיין אם תעשה נכון. חשוב שתחקור את הביצועים הכוללים של האתר שלך באופן קבוע. בצע בדיקה אחת לחודש באמצעות כמה כלים קלים, ובקש ממומחה לבדוק את האתר שלך מדי שנה. אתה יכול לאסוף מידע רב ערך על כל מיני מדדים אם תמשיך לעקוב אחר זה והעסק שלך, או שהלקוחות יודו לך על כך.

למד את ההתמחויות העיקריות בדיגיטל והפוך למקצוען מוסמך בשיווק דיגיטלי. הורד חוברת עוד היום!