מחקרי מילות מפתח

מחקר מילות מפתח היא "פרקטיקה עתיקת יומין" בעולם השיווק הדיגיטלי. מדובר בתהליך של מציאת הביטויים אשר המשתמשים מקלידים במנוע חיפוש מסוים לצורך ביצוע החיפוש.

בעוד שחיפושים באינטרנט כיום מתבצעים בפלטפורמות שונות וביניהם אפליקציות ואתרים פופולריים כגון פייסבוק ויוטיוב – מרבית החיפושים מתבצעים בגוגל, שנחשב למנוע החיפוש המתקדם בעולם.

איזה מידע ניתן למצוא בעזרת מחקר מילות מפתח?

אמנם בתחילת המאמר ציינו כי המטרה של מחקר מילות מפתח הינה מציאת הביטויים אשר הגולשים מחפשים, אך למעשה בעזרת המחקר ניתן להגיע למידע מגוון ומעמיק יותר אשר ממנו ניתן ךהגיע לתובנות ולקבל החלטות באשר לאסטרטגיית השיווק ככלל והקידום האורגני בפרט.

כך למשל תוכלו למצוא נתונים לגבי כל ביטוי אשר יספרו לכם מהו נפח החיפוש החודשי, מידת התחרות, מידת הקושי לקידום, עלות לקליק בחיפוש ממומן , ועוד.

מטרות עיקריות של מחקרי מילות מפתח

ברוב המקרים, מחקר מילים נועד לעזור לכם לדעת ולהחליט באילו ביטויים כדאי לכם להתמקד. הרי אם תדעו מה אנשים מחפשים ותוכלו להצליב את המידע עם נתונים לגבי כמה קשה לקדם אתר בביטוי מסוים וכן להבין עד כמה אותו ביטוי משמש גם את המתחרים שלכם – שכלול של נתונים יחשוף בפניכם הזדמנויות טובות ודרכים אפקטיביות לייצר תנועה איכותית לאתר שלכם תוך חסכון במשאבים. כך תדעו למשך להימנע מהתמקדות במילות מפתח קשות, שמידת התחרותיות שלהן גבוהה מדי. באופן דומה תוכלו להימנע משימוש במילות מפתח בעלות נפח חיפוש אפסי או קטן מדי. מחקר מילות מפתח זאת פעולה שלא ניתן לוותר עליה. הזמן האידאלי לערוך את המחקר הוא עוד לפני שבניתם את האתר, כך שתוכלו לתכנן את מבנה האתר על בסיס התובנות ממחקר מילות המפתח ומראש לנצל הזדמנויות הקיימות ב SEO בתחומים שלכם. האפשרות השנייה הינה כמובם לערוך את מחקר מילות המפתח כבר לאחר שיש לכם אתר. זה אף פעם לא מאוחר מדי. אמנם כאן אתם עשויים להיתקל בקשיים ואתגרים רבים יותר שכן לפתע מתגלה צורך לערוך שינויים משמעותיים באתר בכדי להתאים אותו לרשימת מילןת המפתח שבחרתם להתמקד בהן. אבל מכיוון שעתה יש בידיכם נתונים מדויקים המספקים לכם תובנות איכותיות, הדרך למבנה אתר נכון מתקצרת משמעותית וצריך פשוט להרכיב את הפאזל הזה, כלומר "לחבר" בין עמודי האתר לבין מילות המפתח שלכם, האופן שהופך את הקידום בגוגל לפשוט, קל והגיוני יותר.

ביצוע מחקר מילות מפתח בעזרת כלים חינמיים

כלים לביצוע מחקר מילות מפתח קיימים מאז שצצו מנועי החיפוש לפני יותר מ 20 שנה. לאןרך כל התקופה הזאת היו קיימים כלים חינמיים – חלקית הודות אינטרס מובן של חברות מנועי החיפוש שמעוניינות להנגיש את המידע לטובת מפרסמים המציגים מודעות בתשלום בתוצאות החיפוש. מקדמי אתרים ידעו תמיד להשתמש במידע שנועד במקור לפרסום הממומן ולהפיק ממנו תובנות רבות בהקשר של קידום האתרים האורגני.

הכלי החינמי המוכר והנפוץ ביותר לביצוע מחקרי מילות מפתח הוא ה Keywords Research אשר ניתן להגיע אליו דרך חשבון Google Ads. נציין כי השימוש בכלי הינו ללא תשלום אך בשנים האחרונות גוגל מגבילה את המידע שהיא משתפת בחינם בכלי זה. משעמות צעד זה היא, שכדי לדעת ממוצאי נפחי חיפוש מדוייקים יהיה עליכם להשתמש בפרסום הממומן (אפילו בסכומים נמוכים) – ואם תפסיקו את השימוש, תאבדו את הגישה לנתונים מדוייקים תוך שבועות בודדים.

אחרי הכל, גוגל מייצרת את רוב הכנסותיה מאותם קליקים בתשלום ועל כן לא מפתיע שכמדיניות הם מעודדים שימוש בתשלום, אך עדיין ניתן לקבל מידע רב באופן חינמי או כמעט חינמי.

יתרונות ביצוע ביצוע מחקר מילות מפתח בעזרת כלים חינמיים

– נגישות מיידית/כמעט מיידית לנתונים
– מציאת עשרות עד מאות מילות מפתח חדשות
– חיסכון של עשרות עד אלפי שקלים בשנה לעומת השימוש בכלי מילות המפתח המוצעים בתשלום.

חסרונות ביצוע ביצוע מחקר מילות מפתח בעזרת כלים חינמיים

– לעיתים תידרשו לחכות לקבלת נתונים מדויקים.
– שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל באופן שמציג נפחי חיפוש מדויקים דורש שימוש נקודתי ו/או חד פעמי בגוגל אדס עם סכום כסף סמלי והמתנה של 2-3 ימים לקבלת גישה לנתונים מדוייקים.
– בכלים חינמיים אחרים שאינם כלי מילות המפתח של גוגל, ברוב במקרים תידרשו לבדיקה ידנית ופרטנית של ביטוי אחד בכל פעם – עובדה אשר מגבילה מאוד את קצב הבדיקה שלכם.

כלים בתשלום מציעים את המחקר והנתונים המקיפים ביותר על מילות מפתח. הם משמשים בדרך כלל על ידי סוכנויות וארגונים אחרים כדי לחשוף את מילות המפתח הטובות ביותר עבור מסעות הפרסום שלהם. כלים כגון SEMrush, SpyFu, & Ahrefs יכולים להציע תובנות לאילו מילות מפתח יש את הביקוש הרב ביותר עם נפח חיפוש חודשי משוער.

ביצוע ביצוע מחקר מילות מפתח בעזרת כלים בתשלום

אם אינך משתמש בכלי מחקר מילות מפתח בתשלום כמו SEMrush, אז המתחרים שלך כן. אתה יכול למצוא את מילות המפתח שהמתחרים שלך מכוונים ולהשתמש בהן בעצמך. לא תהיה להם ברירה אלא לשלם עבורם אם הם רוצים להתחרות בך.

החיסרון היחיד בשימוש בכלי מחקר מילות מפתח בתשלום הוא שהם עולים כסף. זה אומר שהם לא אופציה עבור מישהו שרק מתחיל עם שיווק מקוון או מישהו עם תקציב מוגבל.