בדיקות SEO

המדריך המתקדם לבדיקות SEO

אין להכחיש שעכשיו כשרוב האנשים רוצים למצוא משהו, הרפלקס שלהם הוא ללכת לחפש אותו באינטרנט. שימוש בטלפון כדי להתקשר למידע, או אפילו לפנות למצבי המתנה ישנים כמו ספרי הטלפונים העבים של "דפי זהב" הם דבר מהעבר. למה לעבור את כל זה כשאתה יכול לשלוף את הסמארטפון שלך ולהקליד או אפילו לשאול שאלה מילולית ולקבל תשובה מיידית ממנוע חיפוש כמו גוגל?

עבור עסקים, אתה לא היחיד שניתן לחפש באינטרנט, וכך גם מיליוני עסקים אחרים ברחבי העולם. הפכת מעסק קטן ומקומי שהיה נגיש רק לאנשים בעיר כדי שתוכל לתת שירות לכל אחד על פני כדור הארץ. אז איך אתה מוודא שאנשים יוכלו למצוא אותך בשוק וירטואלי צפוף? עם SEO!

אם אתה חדש בתחום אופטימיזציה למנועי חיפוש או שאתה רוצה לרענן את הכישורים שלך, ריכזנו מדריך שיעזור לך למקסם את פוטנציאל ה-SEO שלך. אבל ראשית, בואו נעבור על היסודות.

כיצד מנועי חיפוש מזהים את התוצאות הטובות ביותר?

לפני שתוכל להתחיל לבצע אופטימיזציה של האתר שלך ותוכן אחר עבור מנועי חיפוש, אתה צריך הבנה בסיסית של פונקציונליות מנועי החיפוש. גוגל, כדוגמה הנפוצה ביותר, מבצעת 40,000 חיפושים בשנייה. זה לא עושה את זה על ידי צוות של בני אדם שעורך חיפושים ידניים, אז איך גוגל מסתדרת?

מנועי חיפוש משתמשים במערכת אוטומטית המסתמכת על קבוצה מורכבת ביותר של נוסחאות מתמטיות המכונה אלגוריתמים. אלגוריתמים הם, ברמה הפשוטה ביותר, תנאים או כללים שבונים זה על זה כדי להשתכלל ולהניב את התוצאות הרצויות. בתחילת עידן האינטרנט, אלגוריתמי החיפוש היו הרבה יותר פשוטים, ולמרבה הצער, פתוחים לניצול או ניצול לרעה.

דף אינטרנט "טוב", בעבר, הוגדר על ידי אלגוריתמים כמשתמש במילת מפתח רלוונטית פעמים רבות. לכן, אם אתר שירותים פיננסיים השתמש במילה "חשבונאות" חמש פעמים, ואתר אחר השתמש בה עשר פעמים, האתר שהשתמש בה יותר הוגדר כ"טוב יותר" וקיבל מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש. למרבה הצער, זה הביא לכך שחלק מהאנשים פשוט העתיקו מילה אלפי פעמים והכניסו אותה לאתר שלהם כדי לקבל דירוג גבוה יותר.

אלגוריתמי החיפוש של היום הם הרבה יותר מתוחכמים ובעלי ניואנסים. אלגוריתמים לא ייפולו יותר לטכניקות מילוי פשוטות של מילות מפתח. למעשה, הם למעשה די טובים בזיהוי מאמצים מלאכותיים ואוטומטיים. אלגוריתמים מסתכלים על המונחים של המחפש ומתאימים אותם לאתרים מוסמכים רבים, ואז הם לוקחים בחשבון נתונים של משתמשים אחרים באתרים אלה. האם המחפשים הקודמים מצאו שהאתר המוצע הזה שימושי או ניתח במהירות? בסך הכל, מנוע חיפוש נקב בהרבה נתונים כדי להגיש את התוצאות האופטימליות למחפשים.

בדיקות SEO מתקדמות

SEO כולל מידה מסוימת של מסתורין, אך לא בלתי אפשרי להבנה

האתגר הגדול ביותר במציאת דרכים להגדיל את הדירוג שלך במנועי החיפוש הוא שגוגל לא אומרת לאף אחד בדיוק מה עובד ומה לא. בעוד שלגוגל עצמה יש כמה הצעות כיצד לשפר את דירוג החיפוש, פיסות המידע המרכזיות, כגון מה האלגוריתמים שלהם ומה הם מחפשים, הם סודות מסחריים שגוגל לא תחלוק עם אף אחד. אז למרות שהם מספקים עצות טובות וכלליות, כמו "התמקדות בתוכן איכותי", הם לא אומרים לך בדיוק אילו משתנים יעלו או יורידו את הדירוג שלך.

זה המקום שבו הבדיקה נכנסת לתמונה! לא רק שגוגל לא חושפת את הפרטים של אלגוריתמי ה-SEO שלהם, אלא שהם גם כל הזמן משפרים ומעדכנים את האלגוריתמים. אז קידום אתרים הוא "מרוץ חימוש" מתמיד של גילוי טרנדים חדשים שנראים מניבים תוצאות טובות יותר ולאחר מכן שימוש במגמות הללו עבור התוכן שלך. אז מה שעובד עכשיו אולי לא יעבוד בשנה הבאה, ותצטרך להתחיל לשנות את שיטות ה-SEO שלך כדי להישאר רלוונטיים ולשמור או לשפר את דירוג החיפוש שלך.

איסוף תוצאות

לאנשים שיש להם את המותרות של צוותי שיווק וצוות IT ייעודיים, אתה יכול להקצות משימות SEO לאנשי המקצוע שלך ולהשאיר אותם לו. אבל אם אין לך את הכספים של החברה או צוות מוסמך לעשות זאת, זה לא אומר שלעולם לא תדע עד כמה מאמצי ה-SEO שלך יעילים. זה בהחלט אפשרי עבור כל עסק, בינוני, קטן או אחר, לבצע מבחן לאפקטיביות של שיטות SEO. זה רק מסתכם בנכונות ללמוד ובהשקעה בזמן הנדרש.

אם ברצונך לבדוק את האפקטיביות של אסטרטגיות קידום אתרים משלך, תזדקק לכלים ולשיטות או למדריכים הנכונים לביצוע עבור סוג הפרוטוקול והתוצאות שבהם אתה מעוניין.

תוכנה לבדיקת SEO

מכיוון שבדיקת אופטימיזציה למנועי חיפוש עוסקת בהשוואה של התוצאות שלך עם מה שמופיע בחיפושים, תזדקק לכמה סוגים שונים של תוכנות כדי להתחיל את הבדיקות שלך. ישנם כמה כלים חיוניים שכדאי להוסיף מיד, עם כמה הצעות אופציונליות, בהתאם להעדפותיך ולתקציב שלך.

Google Search Console

הדבר הטוב ביותר ב-Google Search Console הידוע גם בשם Google Web Master Tools הוא שזה בחינם! אז אין לך שום תירוץ לא להחזיק את ערכת הכלים החיונית הזו בהישג יד. פשוט צור את החשבון שלך, וקיבלת גישה לכמה מדריכים שימושיים מאוד. קונסולת החיפוש נותנת לך פיקוח על האתר והתוכן שלך, מראה את ביצועי ה-SEO שלו, האפקטיביות, שגיאות הקישור ונתונים תפעוליים אחרים. כל זה הוא מידע בסיסי טוב שתצטרך עבור כל מבחן שתרצה לבצע.

Screaming Frog

Screaming Frog מגיעה בשתי גרסאות: גרסת "לייט" חינמית ומנוי שנתי חזק יותר, $160. זוהי בעצם התוכנה המושלמת לאיסוף נתונים לטובת אופטימיזציית SEO. זה סורק את האתר שלך ונותן פירוט לגבי בעיות שדורשות תיקון ועל אילו אזורים אתה צריך לעבוד. אם אינך רוצה לשכור מומחה אנושי כדי להעריך כל הזמן את מצב האתר שלך בהקשר של קידום אורגני, Screaming Frog מספקת נתיב חלופי והיא תאפשר לך לעשות אינספור בדיקות חשובות.

BuzzStream

חלק חשוב בקידום אתרים טוב הוא קישורים טובים. ככל שאתה מקושר יותר על ידי אחרים, וככל שאתה מקשר יותר לאתר אחר, כך האתר שלך מדורג בעל ערך רב יותר או עשיר בתוכן. BuzzStream הוא כלי מצוין לניהול הקישורים שלך וקבלת קישור. יש לו 14 יום ניסיון חינם, עם אפשרות לקנות מנוי חודשי תמורת $24.

SEMrush SEO Toolkit

ערכת הכלים של SEMrush SEO היא חינמית ומתייחסת להיבט חשוב נוסף של SEO: שימוש במילות מפתח. השימוש במילות המפתח הנכונות ותדירות השימוש הם גורם מרכזי נוסף בקידום אתרים שנותר אבן יסוד לעלייה בסולם הדרגות. אם אתה רוצה לוודא שהשימוש ותדירות מילות המפתח שלך במצב טוב, SEMrush הוא כלי טוב לשימוש.

בדיקת מאמצי SEO שלך

אם אינך מסתמך על יועץ מקצועי שיבדוק עד כמה מאמצי ה-SEO שלך מצליחים, יש כמה דברים שעליך לזכור.

ראשית, אינך מנסה להבין את האלגוריתם של Google. בדיקה אינה עוסקת ב"משחקים במערכת", אלא עוסקת בהשגת תוצאות טובות יותר.

שנית, אתה מתנסה, אז זה אומר שאתה עשוי לקבל הצלחה מסוימת וגם כישלון כלשהו. אבל כל הנתונים האלה, בין אם הם חיוביים או שליליים, עוזרים לך בסופו של דבר לנווט בטקטיקות SEO הנכונות עבור העסק שלך.

הדרך הטובה ביותר לערוך מבחן SEO כוללת זמן ו"אזור בדיקה". אינך רוצה לפגוע קשות באתר הראשי שלך מכיוון שזה יפגע בעסק הפוטנציאלי שלך. לכן, אם אתה יכול לייעד חלק מהאתר שלך כאזור שבו אתה יכול לבצע בדיקות, זו אפשרות בטוחה יותר. הדבר השני שאתה צריך להיות מוכן לעשות הוא להשקיע זמן. ככל שתקדיש יותר זמן למבחן, כך תקבל יותר נתונים והתוצאות שלך יהיו טובות יותר.

ביצוע מבחן מפוצל לקידום אתרים

במצב אידיאלי של מעבדה, יהיו לך שתי דוגמאות זהות. אתה תערוך את הבדיקה שלך באחד תוך השארת "מדגם הביקורת" לבד, כדי להשתמש בו כבסיס להשוואה ולראות אילו הבדלים מתרחשים. אבל זה לא מעשי בעולם האמיתי עם אתר אינטרנט חי.

אז הדבר הטוב הבא הוא להשוות ולהחליף. אם יש לך דפי אינטרנט דומים, כגון אתר בישול עם מתכונים רבים, תוכל לראות מה קורה אם אתה משאיר דף אינטרנט אחד לבד, עם התבנית הרגילה שלך, ותשנה דף אינטרנט אחר עם העדכונים שברצונך לבדוק. לאחר מכן, לאורך זמן, השווה את הנתונים.

למרות ששיטה זו עובדת, הבדיקה האולטימטיבית תהיה באותו דף אינטרנט. אז עיין בתוצאות עבור דף האינטרנט של מתכוני העוגיות שלך לפני שתתחיל. לאחר מכן בצע את השינויים שלך, והשתמש בכלים שלך כדי למדוד שיעורי ביקור, קליקים וגורמים אחרים. החלף בין המקור לשינויים במשך שבוע או שבועיים בכל פעם כדי לעקוב בקפידה במדדים שלך. ביצוע זה בתצורות שונות אמור בסופו של דבר לתת לך מושג הרבה יותר ברור כיצד טקטיקת ה-SEO שלך עובדת, או לא עובדת. עכשיו, זה רק עניין של למצוא את האיזון הנכון, שהם מיישמים אותו בקנה מידה רחב יותר.

בדיקה תקופתית של יעילות ה-SEO שלך היא משהו שכל בעל אתר צריך לעשות על בסיס קבוע. זה נכון במיוחד ברגע שביצעת שינויים או מוסיף תוכן חדש. כל שינוי שתבצע יכול להשפיע על הדירוג שלך.